Vorträge

2018

News definition in the digital age: an audience approach. What's (the) news? Third biennial conference of the Brussels Institute for Journalism Studies (BIJU) "Values, viruses and vectors of newsworthiness", Brüssel, 13.-14. Dezember 2018.

The message well I hear, the source alone is weak. Threats and opportunities of media branding in the age of social media. ECREA's 7th European Communication Conference, Lugano, 31. Oktober - 3. November 2018 (mit Philipp Müller, Birgit Stark & Bjørn von Rimscha).

2017

Die Botschaft erinner‘ ich wohl, allein fehlt mir die Quelle. Chancen und Risiken von Publishing über Drittplattformen für Nachrichtenorganisationen und die Demokratie. Symposium „Digitale Revolution in der Demokratie 2017“, Dresden, 29.-30. September 2017 (mit Philipp Müller).

2016

Appetizer or Main Dish? Explaining the Use of Facebook News Content as a Substitute for Other News Sources. 66th ICA Annual Conference, Fukuoka, 9.-13. Juni 2016 (mit Philipp Müller & Svenja Schäfer).

Appetizer oder Hauptgericht? Folgen der Rezeption von Nachrichteninhalten bei Facebook für die übrige Nachrichtennutzung. Jahrestagung der Fachgruppe Rezeptions- und Wirkungsforschung der DGPuK, Amsterdam, 28.-30. Januar 2016 (mit Philipp Müller & Svenja Schäfer).